\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Diet . Diet . Diet .
30 April 2011@12:30 AM
Diet ? yes , hari ni mau cter psal diet . knape ? sbbnyer aku punyer sukelah . HAHA . kesahh plak . nway , sorry gurau jer . haha . aku just nak cter , dlu , since aku skola rendah ag , aku ni brbadan gmok . yelaa gmok kalah tong drum . sorang pon x terpikat kt aku . tp bkn sbb tuu aku mau kurus . sbbnye , aku rasa aku nii dh overweight , hehe . aku xkesahh klu aku badan gmok tp , yg aku kesahnyer , ssh mau carikk baju wehh . seksa ! 

Seriuss nokk , ! pinggang aku je dh 36 . HAHA ! ukur lilit prot lg laa . so , now . aku mula amalkn diet . Aku amalkn sejak 20 hari lpas . Start from 10 April , cara pemakanan aku brubah skelip mata . Actually , aku xplan pon nk diet , tp xtauu laa , secara tbe2 je . hehe .

Laaa ni , aku nak cter cara pemakanan aku pd waktu pg , tghhari , ptg n malam . Aku xmiss mkn okay . even lewat bgun tdo ke , lmbat tdo ke , haha . blasahh ! tp , dgn cara yg btol .


Okay , cmni cara pemakanan aku : Diet protein
1. Pagi ( Sarapan )
   Biskut fiber - makan ikut suka . If xde biskut fiber , biskut lemak lah katakn amek plg
   maksimum 5keping je sbb nama pon biskut lemak kn . .
   Roti Gandum - Amek 2keping pon dh cukup . Roti biasa amek sekeping je . lg bagus klu  
   xmkn roti biasa . . sbb kndungan tepung , tepung itu protein !

2.Tengah hari ( lunch )
   Roti gandum - bersama lauk-pauk ( ayam , ikan , sayur-sayuran ) daging merah boleh
   makan tetapi dlm kuantiti sdikit . .

3. Petang ( Kudap2 ) hehe .
    Biskut lemak , xpon buah-buahan . . . ( nak makan pisang goreng dll boleh tp kuantiti
    sedikit )

4. Malam (dinner)
    Makan roti gandum bersama lauk-pauk . ( sprti yg dsebutkn td )

p/s : bykkn buah2an , bykkn minum air masak , kalau boleh 3liter sehari :))

Skang dh masuk 3weeks aku diet , so , wish me luck ! n trus berusaha , hehe .