\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Percubaan Pertama *macam tajuk album Ejatt pulok
26 June 2011@2:01 AM
Assalamualaikum :)


Sorry ter'update entry lambat pulok . Yelahh , nak masuk gambar pun tak boleh . *buat hal je . HUHU . Laaa ni , nak citer pasal pankek . Ye pankek ! Alaaa yang macam iklan McD breakfast tu . HEHE . Aku ada buat pankek , tapi taklah segebu macam yang kat McD tuu . *yang penting sedap . Nak resepi ? Aku taktahulah cara korang macam mana ? tapi aku tunjuk cara aku ehh .


BAHAN-BAHAN :


1. Tepung gandum - 3 cawan .


2. Susu segar : contohnya ( Dutch lady ) - make sure susu original bukan perisa coklat dll .


3. Telur : masukkan dua2 - telur putih dan kuning .


4. Gula - ikut suka hati nak letak berapa sudu . ikut kebiasaan 2 sudu 1/2 .


5. Marjerin / mentega : Letak dalam 1 sudu .


6. Air kosong : sekiranya susu segar tidak mencukupi .


Cara2nya korang campurkan tepung , gula , telur dulu . Lepas tu baru letak marjerin dan susu segar . dah sebati , masukkan air sikit *kalau pekat . HEHE . Hasilnyaa xD - Rupa macam lempeng , tapi rasa lainnn . .


p/s : Sorry tak dapat nak upload pic pankek yang aku buat . sebab ada masalah teknikal . sape2 yang dah add aku kat fb , boleh tengok :) Kalau rajin , esok2 aku post gambar pankek tuu ek ? jangan marahhh ! HEHEHE :P