\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Kalau Time Puasa je MESTI....
12 August 2011@9:22 AM
Assalamualaikum warrahmatullahiwabarokatuh :)


Harini mai kita buat 1 cter khas utk ramadhan . Dianjurkan oleh Encik Fadhly . Nak tahu dengan lebih lanjut sila ke http://stereokomono.blogspot.com/2011/08/segmen-kalau-time-puasa-je-mesti.html :)



Kalau time puasa je MESTI ada budak-budak main mercun . . Berderau darah aku kalau dengar . Bukan mercun pop pop tu . Tu makcik sebelah rumah pun taknak main . Budak-budak ni bukan pergi surau pun . Buat bising je . Lagipun kalau nak main mercun pun biarlah habis terawih ke , ini tak . Aku rasa Pak Imam pun boleh terKENTUT kalau dengar bunyi mercun . Tak pasal-pasal nak start balik . HAHA . Pulak tu bebudak sekarang dah pandai pilih mercun . Selalu dekat kawasan rumah aku ni mercun bola la FEMESSS ... Ceit . Kalau aku budak laki , aku pun join skali . Hakhak ! Oleh kerana tak berani la tak join . Weee~ Tapi kan yang anehnya , masa tu belum lagi start  puasa pun dah memekak main mercun . Ingatkan ada perayaan apa ke . Thaipusam ke . HAKHAK . Pelik betul laa kan . Best sangat ke main mercun tu ? Buat aku takot adelah . Lagi satu , kalau bulan puasa mesti ada moreh kan ? Ala yang makan-makan lepas orang terawih tu ... Pernah jugak dengar , makmum-makmum yang pergi sembahyang terawih tu bukan semuanya ikhlas . Ada jugak yang pergi semata-mata nak makan sedap . Erk . Ni lagi aku hairan . Yelah maybe diorang tak mampu nak makan besar kan ? Tapi bukan jenis orang yang tu aku nak citer . Sebaliknya memang ada jugak orang sebegitu . Semata-mata nak makan je niatnya . Ish3 . Tak baik betul lah . Harapnya lah kan diorang betulkan niat diorang balik untuk mengerjakan amal ibadah dengan ikhlas . Bab-bab makan jangan lah risau . Kalau ada , insyaallah makanan tu tak lari :P
Yang ketiga , kalau time puasa je mesti ada lauk asam pedas . Tak kenal asam pedas/asam tumis . Tahu tak sebab apa ? Sebab bapak aku fanatik asam pedas . Setiap minggu mesti ada lauk asam pedas . HAKHAK . Aku dah naik jemu nak makan .. Bukan tak bersyukur , tapi bayangkanlah , takkan sampai 2 3 kali kan dalam masa seminggu ? Aku rasa tekak korang pun takleh terima . . Kalau mak aku masak asam pedas jugak , aku lari pergi bazaar carik makanan lain . Yang bestnya , mak aku pun dah join aku . HAHAHA . Ade geng senang sikit nak beli makanan lain . Duit pun save . Lalallalalaa . Itu jelah citer aku . Sekiannn :)


Aku nak tag