\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Cinta Pertama : Bukan Farid Kamil
25 October 2011@1:29 AM
Assalamualaikum warrahmatullahiwabarokatuh....


Farid Kamil


Kenal Farid ? Bukan Farid Kamil tapi ..... Farid yang aku pernah kenal dulu... Konfem-konfem lah korang tak kenal ... HAHAHA.. Saja nak bagi intro gempak bagai... Jangan sakit hati , tak baik untuk jantung. *tetiba... Okay aku nak membebel pasal Farid... His fullname , FARID ASHAKIR .... Sweet kan ? Sampaikan ada lah sorang member blogger tu nak ambil nama ' ASHAKIR ' tuu nak letak nama anak kot. HAHA.... Actually , masa aku kenal dia dalam 3tahun lepas , aku tak pernah dengar gabungan nama tu... Selalunya nama Farid mesti lah Mohd Farid ke , Farid Ahmad ke *bukan Fahrin Ahmad... Siapa Farid Ashakir tu bagi aku ? Korang nak tahu ke ? Hurmm... Alang-alang aku dah cerita kan kena habiskan jugak... Aku taknak cerita sebenarnya tapi , aku just buat entry ni ibaratnya macam diari aku... bukan personal diari... sebabnya korang pun boleh baca kan ? Alih-alih satu donia tahu... 


Farid Ashakir is my first love... Cinta pertama , cinta pandang pertama , cinta tak mengenal asal usul diri masing-masing.... Kiranya cinta yang tak dirancang , it's natural ! Masa tu nampak semuanya indah la kan... Sebab cinta pertama... Time tu pulak aku baru je berusia 17tahun... Form5 and SPM laa nokk... HAHA... Tengah busy-busy study kauu sempat je nak bercinta... Ya , tapi jodoh pertemuan tu tak pernah aku rancang... Allah dah tentukan... Masa Form5 tu laa aku dapat kenal dan rasa apa itu cinta... Maybe dah tersurat dalam hidup aku untuk merasa perasaan 'aneh' pada masa tu :D


Perbezaan umur antara kami 2tahun je... aku 17 dia 20 , that time la ( 3 years ago ) .... Rasa kekok sebab dah la first time , then couple dengan budak universiti.. Omaigoddd ! HAHA... Yelah kan , dalam U tuu mesti ramai lagi awekss... Kitorang couple 8 Mac 2008 , ending 27 Mei 2008... HAHA.. Kiranya sebulan lebih je... Kira okay lah tu dah la first time...  Yang aku sedih sangat bagai nak rak tu kitorang putus lepas beberapa hari birthday aku... birthday aku 23 Mei ... Memang itulah hadiah hari jadi aku yang paling sadisss ! Kitorang break pun bukan sebab kehendak kitorang... tapi parents aku yang tak berkenan disebabkan aku kan CALON SPM 2008... *sadisss... Nak buat macam mana kan ? Kehendak orang tua tak dapat diubah... So , aku pun study , study , and study... 


Pernah sehari lepas aku break , datang sekolah dengan muka 5sen pastu habaq kat member kata aku dah break , syok-syok cerita blablabla tiba-tiba kat perhimpunan tuu jugak aku melalak... *serius bad day time tu... Gila kan ? Sampaikan dalam kelas , cikgu BM aku tanya kenapa mata merah Amira ? HAHAHA... Gilak nangis sebab chintaaa... Lepas seminggu macam tu aku okaylah sikit... Tapi hati still ingat dia... Lepas 3 tahun , aku dah tak ada apa-apa perasaan kat dia.. Kiranya apa pun aku dah tak kisah.. 3tahun ? Ya , sejak aku jumpa dan kenal Fawwaz ... Aku anggap tu semua masa lalu yang dapat dijadikan memori terindah... Ibarat cinta babun la , HAKHAK... Sekarang dah makin dewasa ni... Dah mula serius dengan Fawwaz , aku belajar dan kenali dengan lebih mendalam apa maksud hubungan dalam percintaan... Fawwaz banyak mengajar aku erti kehidupan ... Thanks sayang :)


Sesungguhnya , cinta pertama tak akan dapat lupa walau macam mana pun situasi yang mendatang... Sangat indah dan tak dapat dijual beli ... Indah ker ? xD Ohh lupa nak habaq , Farid berasal dari Kuala Kangsar , Perak... Fawwaz berasal dari Taiping , Perak... Aku ni ditakdirkan bertemu dengan orang Perak je ke ? HAHA... Hopefully , berakhir dengan orang Perak yanggg tuuuuuuuu xD Bambam kita lahh ! :P


p/s : Sepanjang 3 tahun , no telefon dia masih aku ingat even aku tak save lepas break dengan dia.... Dahsyat kan ?