\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Hantaran Dulu-dulu dan Hantaran Sekarang
30 October 2011@2:09 AM
Assalamualaikum warrahmatullahiwabarokatuh...


Apa-apa pun tahniah ye untuk Nogori9 sebab dah menang... Aku sebenarnya sokong Terengganu tapi tak kisah lah kan sebab dua-dua under Malaysia , HAKHAK... Jangan baling bom kat aku :P  HAHA... Okay let's talk about hantaran... Korang tahu tak orang dodulu punya hantaran kahwin macam mana ? Maksud aku barang hantaran , bukan duit hantaran ... Kalau duit hantaran memang beza sangat lah dulu dan sekarang... Tapi setahu aku orang dodulu tak ada duit hantaran nii.. Yeke ? *ada orang bagitahu la.... Hee~


Kalau orang dedolu hantaran dia banyak manisan... Contohnya , kek , buah-buahan , gula-gula , agar-agar... Barang-barang lain standard lah macam sekarang ni ... Contohnya , telekung , Al-Quran , baju , kasut , bag dll ... Tapi beza dulu dengan sekarang ni cuma tambahan barang , minyak wangi , tuala mandi , makeup... Perasan tak ? :) Contoh hantaran  zaman dodulu ...


Paling tak baju mesti ada :)

Itu zaman dodulu , HUHU... Zaman sekarang dan akan datang ? Dengan keadaan sekarang yang serba canggih ni tak mustahil lah kan ?? Hantaran zaman sekarang macam ni rupa :)

Camera tu... Kalau laki kayo takpe :P
Game PS3 pon ade ha... Botak kepala aku kalau nk kena bagi , HAHA

PS3 , kamera , dasatt tuu. Belum masuk lappy dengan Iphone ke apa..Hebat betul la orang-orang sekarang , maklumlah nak ikut peredaran zaman kan... Orang-orang yang mampu je boleh bagi... Kalau nak kahwin nanti jangan dok gatai nak demand-demand barang ye.. Kang dari elok nak kahwin , tak jadi pulak kang , Opssss ! *terlebih sudahh... Oleh itu discuss la.. Sonang cerita , tak pun beli barang sendiri... HAHAHA... Puas hati kan ?

p/s : Apsal nak cerita kahwin je ni ? Ishh...