\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Memori Cinta - Part 2
07 October 2011@1:11 AM
Episod sebelumnya - Memori Cinta - Part 1



Pertemuan pertama , ditepi tasik... Ya , tasik itulah yang menjadi saksi pertemuan pertama Zaf dan Qesha... Qesha yang kusyuk melayan budak-budak di situ ... Bermain bersama menjadi hobinya di waktu petang... Zaf , merupakan photographer bebas yang selalu menangkap gambar-gambar yang menjadi penghias matanya di kala ini...

 " Cantik ! " kata Zaf sendiri... " Aliaa ! Hafizz ! baling bola tu dekat akak ! " jerit Qesha dari jauh..

" Baik kak ! " kanak-kanak itu menyambut jeritan Qesha...

 Kanak-kanak itu membaling bola itu tapi malangnya terlebih sasaran.. Qesha cuba untuk menyambut bola itu , tetapi... Bola itu terkena pada Zafran ..

" Ouchhhh ! aduhhhhh ! " Zaf mengerang... " Maaf encikk , maafkan saya... Tak sengaja... " Qesha cuba sedaya upaya untuk meminta maaf walaupun itu bukan kesalahannya.. Dia tak mahu kanak-kanak itu dimarahi oleh Zaf...

" Ehh takpe cik , sikit je nii... Lagipun saya kan lelaki... " jawab Zaf seperti riak..

Namun itulah Zaf , hanya berkata-kata sebegitu tetapi , hatinya sungguh baik..

 " Ohh kalau okay takpela , sekali lagi saya mintak maaf ya... " kata Qesha namun di dalam hatinya seperti ingin memerli Zaf... 'Lelaki kunun' ...

" Maafkan saya , boleh saya tahu nama awak ? " tanya Zafran... " Saya Qesha... " menjawab... "Ohh cantiknya nama.. " kata Zaf... tetapi sempat menyahut dalam hati , ' cantik persis tuannya ' ...

 " Nama saya biasa je encikk.... ??? " " Ohh panggil je saya Zaf.. Nama saya Zafran ! " jawab Zaf...

" Ohhh ... gembira dapat berkenalan dengan awak... Awak memang duduk sini ke ? " tanya Qesha seperti sudah lama kenal dengan Zafran...

 " Ya , tapi saya baru je pindah sini.. Sebab kerja kat sini... Maaf ya saya nak tanya sikit... Tiap-tiap petang , saya selalu nampak awak kat tasik ni , awak ni cikgu tadika ke ? or kerja kat nurseri ke ? " tanya Zaf...

" Hahaha.. bukanlah.. saya ni surirumah.. tengah tunggu peluang kerja.. " jawab Qesha yang cuba untuk permainkan fikiran Zafran..

" Ohh dah kahwin rupanya... " kata Zaf... " Hahahaha ... belum lagilahh... Saya kata surirumah tu bermaksud
saya duduk rumah tanam anggur la.. penganggur je.. " jawab Qesha sambil memberi senyuman yang sungguh manis... Sungguh cantik..

 Dan senyuman itu juga membuatkan Zafran terpesona seketika..

 " Hahaha... awak ni main-mainkan saya ye... Cubit kang pipi awak tu ! " usik Zaf...

" Awak ni suka hati je nak cubit saya kann ? report kat mak saya ! " Qesha bergurau...

 " Reportlahh ! makcikkkkkkk !!! " kata Zaf sambil jelir lidah tanda mengejekk...

 " Eeeiiii macam budak-budak... hahaha.. sudah lah dah senja ni.. Moga esok kita jumpa lagii ! Bye !! " kata Qesha dengan hati yang gembira...

 " Okay maniss... Bye ! " jawab Zaf dengan tersengih-sengihh ....

 Itulah kali pertama dia bertemu dengan Qesha , gadis yang sangat peramah , malah menggelikan hatinya ...


Bersambung....