\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Sanggup ke Tak ?
23 October 2011@12:10 AM
Assalamualaikumm warrahmatullahiwabarokatuh ...


Baby ? Busuk ? Masam ? Buah hati pengarang jantung ? Itulah panggilan yang selalu ibu/mama/emak/umie/amma memanggil anak-anak mereka... Begitu mendalam perasaan seseorang itu apabila memiliki anak sendiri... Tapi apa yang terjadi sekarang ni ?? Masalah sendiri buat sendiri tanggung dah tak ada dalam jiwa perempuan ... Maka itu terjadilah masalah sosial ... Isu yang sedang dibicarakan ialah isu buang bayi... 


Makin hari makin menjadi-jadi... Perlu ke membuang bayi semata-mata ingin menutup kesalahan yang sudah dibuat ? Malah itu membuatkan perempuan sekarang sudah hilang maruah dan harga diri ... Bukan dengan satu kesalahan sahaja , tetapi dua ! Pertamanya akibat terlanjur dengan pasangan yang bukan muhrim... Dan yang keduanya sudah berisi , lalu beranak dan membuang bayi yang tidak bersalah... Bayi anugerah Allah kepada kita... Buruk mana pun , salah macam mana pun , ianya adalah akibat dari perbuatan sendiri.. Maka , ia wajib menanggung sendiri...


Tergamakkah korang melihat bayi dibuang ? Malah ada yang sanggup membunuh ...

Kesiannya Ya Allah...
Astaghfirullah Al-Azim...

Aku hanya mampu berdoa supaya orang-orang yang tak bertanggungjawab ni segera bertaubat dan diberi hidayah... Mudah-mudahan... Ramai lagi pasangan di dunia ni memerlukan bayi bagi melengkapkan kehidupan mereka sebagai satu keluarga... Tetapi rezeki yang berpihak kepada manusia yang kurang cerdik ini pula berbuat sedemikian... Dunia ohh duniaa...


p/s : Bagi yang kejam gila nak mampus yang tak reti nak bertaubat tu , lebih baik gantung diri daripada hidup kat muka bumi ni...