\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 10
14 November 2011@12:01 AM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 9


Aiesya sudah terlewat , cepat-cepat dia bersiap untuk ke ofis.. Harini ialah harinya bersama bos tercinta... Kenapa ? Harini ialah hari yang teramat penting untuknya kerana pertama kali outstation bersama bos... Belum pernah ada pengalaman sebegitu lagi... Outstation lah sangat ! Dia tergesa-gesa apabila keluar dari rumah dengan kasutnya yang belum lagi tersedia di muka pintu ... Terlupa lagi !

" Arghhhh ! Kasut aku ! Macam mana boleh lupa ni ??? " jeritnya sendiri...

Sememangnya salahnya sendiri kerana suka menyiapkan kerja di saat-saat terakhir...

" Haa okay dah ... Ayah , Alisa , Sya pergi dulu ye ? Dah lambat ni , ... Kalau dah sampai nanti Sya sms... " kata Aiesya kepada ayahnya yang berdiri di muka pintu...

" Ha yelah ! Jaga diri tu baik-baik... Jaga adab ye... " kata ayahnya mengingatkan anaknya...

 " Yelahh... Pergi dulu, bye ! " kata Aiesya sambil meninggalkan rumahnya..

Sesudah sampai di ofis , Aiesya sudah nampak bayangan bosnya itu... Rayyan !

" Kenapa kamu lambat ni Aiesya ? " kata Rayyan yang berlagak tegas..

" Maafkan saya bos... Saya...saya... saya lupa kunci jam. ! haaa... " kata Aiesya tersekat-sekat kerana berbohong...

 " Dah , kita kena cepat ni , meeting pukul 10.30 pagi... Nanti apa pulak kata CEO syarikat Alpha Holdings.. Terlambat , gara-gara pekerjanya yang cantik terlambat bangun... Kan tak munasabah tu alasannya ! " perli Rayyan...

Dalam hatinya , puas dia menganggu perasaan wanita yang menjadi pujaan hatinya itu... Perlahan-lahan
dia menduga...

" Ishh mamat ni ! Mentang-mentang aku terlambat sikit... Kecoh betul ! " balasnya di dalam hati...

 " Err..maafkan saya.... " kata Aiesya yang cuba menyembunyikan perasaannya... Geramm dan marah terhadap bosnya itu...

 " Dah jom ! " kata Rayyan...

 Dia segera masuk ke dalam keretanya di temani Aiesya... Aiesya duduk bersebelahan dengannya...

" Nak duduk dalam kereta saya , kena pakai seat belt ... Untuk keselamatan awak jugak ! " kata Rayyan , prihatin terhadap wanita yang diidaminya itu...

" Baik bos ! " Aiesya hanya menjawab begitu dan patuh kepada bosnya meskipun mulut bosnya itu serupa mulut burung murai... Perjalanan mereka itu mengambil masa selama 2jam sahaja... Dan selama mereka di dalam kereta itu , Aiesya sempat tidur... Siap berdengkur !

 " Hahahaa... berdengkur kuat minah ni... Memang patutlah aku boleh suka kat kau,..Kau ni
natural... " Rayyan berkata begitu... Aiesya tidak menyedarinya kerana tidur terlalu lena... Tidur adalah perkara pertama buatnya....


Bersambung....