\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 12
16 November 2011@2:06 PM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 11



Tepat jam 5 petang , Rayyan sudah tercegat di tepi kolam... Menunggu assistant tersayangnya itu menemaninya di kolam renang... Hanya berpakaian seluar pendek berwarna biru tanpa baju... Kelihatan seksi... Sementara itu , Aiesya kelihatan baru keluar dari lift...

" Sini ! jerit Rayyan... " Aiesya hanya patuh pada perintah Rayyan..

Aiesya menuju ke Rayyan...

" Awak tak mandi sama-sama ke ? " tanya Rayyan...

" Eh , bukan bos ke yang suruh saya teman je ? " Aiesya memulang paku buah keras...

" Err ... suka hati awaklah ! " jawab Rayyan menahan malu... Padahal dia sendiri yang menghalang Aiesya mandi...

" Hahaha... baik ! " Aiesya tergelak sahaja semasa melihat Rayyan menahan malu...

" Ish perempuan ni , pandai pulak nak malukan aku balik... Aku ni pun satu , macam mana lah boleh lupa... Haihhh ! " bisik Rayyan di dalam hati...

Rayyan kembali menyambung melakukan aktivitinya itu... Aiesya hanya tersenyum puas... Melihat bosnya itu dimalukan olehnya...

" Apa dok berangan tu ? Bagi tuala saya... " kata Rayyan yang melihat Aiesya termenung jauh sambil
tersenyum-senyum...

" Baik ! Nahh ! " Aiesya memberi tuala kepada Rayyan... Rayyan mengelap badannya sambil memerhatikan keindahan pantai yang dicipta Ilahi...

" Jom pergi sana ! " kata Rayyan...

" Pergi sana ? Ada apa bos ? Ada beach boy ke ? " tanya Aiesya bergurau...

" Beach boy ? Apa saya ni tak cukup handsome ker ? Nak cuci mata jangan tengok jantan , nanti ketumbit... Tengok keindahan pantai waktu-waktu senja ni... Indah ciptaan Allah.. " Rayyan berkata-kata...

 " Pantai dah biasa tengok... Tetap macam tu... Tak berubah ... Tapi kalau lelaki bermacam-macam.. Hehehe.. " jawab Aiesya seperti endah tak endah kata-kata Rayyan...

Sikapnya yang suka bergurau itu membuatkan Rayyan tak senang hati... Seperti cemburu.. Walhal dia dan Aiesya tidak ada apa-apa hubungan...

" Dah la tak jadi nak pergi sana... Kalau kamu nak pergi , pergi lah.. Saya nak balik bilik... Kalau ada apa-apa tekan je loceng bilik saya tu... " kata Rayyan merajuk..

" Err.. bos ! Saya gurau je... " jawab Aiesya kebingungan...

 Pelik dengan tindakan bosnya itu... Namun Rayyan tidak mengendahkan apa yang dibicarakan Aiesya... Aiesya pun kembali ke bilik dan menyendiri...


Bersambung...