\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 13
17 November 2011@1:30 AM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 12


Aiesya sedang berehat di biliknya ... Rayyan pula sedang membuat sisa-sisa baki kerja yang ditinggalkan... Sedang Aiesya baring di atas katil sambil menonton televisyen , tiba-tiba telefonnya berdering ... Dilihat pada skrin telefon bimbitnya itu , tertera nama Alisa... Segera di angkat !

" Woi ! minah ! Dah sampai sana langsung tak call aku kan ? Meeting memang sampai malam ek ? ke kau pergi honeymoon senyap-senyap ni ??" tanya Alisa dengan soalan yang bertubi-tubi selepas sahaja panggilannya diangkat...

 " Assalamualaikum.. kau pehal nak tanya aku macam-macam ni ? Aku baru je angkat kan... " jawab Aiesya penuh berhemah... Berhemah sangat !

 " Waalaikumussalam.. Sejak bila pandai bagi salam ni ? Hahaha... pelik.. pelikk.. " jawab Alisa memerli...

 " Diamlah.. aku baru nak call kau.. Kau je tak sabar. Rindu jugak kau kat aku kan ? Aku dah sampai lama dah.. Sampai-sampai terus je meeting... Penat kot... Lepas tu aku balik bilik terus membongkang ! Hahahahahaha ! " kata Aiesya disambut ketawanya berdekah-dekah...

" Ahhh kau ! Mesti nak tidur je... Bos kau okay ke ? Handsome tak ? " Alisa sempat bertanya...

 " Hahaha... kau macam tak ada soalan lain je kan ? Hurmm... handsome lah jugak.. Tapi asyik kenakan aku je ... Mamat ni jenis tak makan saman kau tau ! " kata Aiesya sambil menunjukkan muka tak puas hati...

" Hahaha... Yeke ? Dia buatpe kat kau ? " tanya adiknya lagi... Ingin mendengar cerita kakaknya itu dengan lebih lanjut lagi... Tiba-tiba loceng biliknya berbunyi...

" Ehh dik , nanti aku cerita lagi... Rasanya bos aku dah pnggil tu.. Ok bye ! " kata Aiesya tergesa-gesa...

 " Ha yelah, okay... bye ! " jawab Alisa... Pintu biliknya dikuak.. Rayyan tercegat di situ sambil memegang telefon bimbitnya... " Kamu nak makan tak ? Jom join saya..

" Err, boleh jugak ! Lapar ni.. Dari tadi saya tunggu... Heee... " jawab Aiesya...

" Makan tidur makan tidur... Okay jom.. " pelawa Rayyan yang tidak mahu melengahkan masa lagi...

 " Kejap nak ambil barang saya... " kata Aiesya... " Tak payah bersolek pulak.. Saya je yang tengok ... " jawab Rayyan...

" Hee... Okay dah ! Jom ! " kata Aiesya yang tengah lapar itu... Mereka pun beredar dari situ dan menuju ke kafeteria..... Menikmati hidangan hotel kerana malas untuk ke kedai makan di luar... Safety ! Itulah yang Rayyan utamakan...


Bersambung....