\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 19
26 November 2011@1:35 AM
Episod Sebelumnya : Aiesya - Part 18


Keluar dari kereta sahaja , Aiesya terpaku melihat seorang wanita yang berada di seberang jalan... Wanita itu berjalan keseorangan ... Dengan wajahnya yang kotor , rambut kusut-masai , baju koyak-rabak , dan keadaan dirinya amat tidak terurus... Aiesya terpaku melihat wanita itu...

" Weh kak ! Kau pandang apa je tu ? " Alisa bertanya...

 " Err... Tak ada apa-apa dik.. Dah lah jom ! " Aiesya menjawab tetapi matanya terus melirik ke arah wanita itu...

" Emak... " bisiknya di dalam hati...

Hatinya kuat berkata emaknya berada di hadapannya itu... Ikutkan hati , dia mahu sahaja pergi ke arah wanita itu tetapi , Alisa tidak boleh mengetahuinya... Dia sungguh kasihan melihat adiknya yang tidak mendapat kasih sayang seorang emak... Biarlah dia dan Rayyan sahaja yang siasat tentang emakya itu.... Rayyan ??

" Aku baru teringat Rayyan... Apa-apa pun aku kena hubungi dia , tapi ... Ahh ! Biarkan
dulu la... yang penting adik aku... " bisiknya di dalam hati...

 Dibawanya Alisa ke tempat yang dijanjikan... Dia mahu Alisa bahagia dan merasa kesenangan yang dia peroleh...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedang termenung mengingatkan Aiesya ... Rayyan mencapai telefon bimbitnya itu... Tertera nama Aiesya... Lantas di hubungi...

 " Assalamualaikum.. Aiesya , awak kat mana ? " tanya Rayyan...

 " Waalaikumsalam... Saya dekat luar ni.. Bawa Alisa pergi jalan-jalan... Lagipun saya baru nak telefon bos..
Ada hal penting.. " kata Aiesya...

 " Hal penting ? Apa dia ? " tanya Rayyan kembali...

" Kita jumpa kat luar boleh ? Agak susah nak cerita dalam telefon.. " pinta Aiesya...

 " Baiklah , kita jumpa dekat Restoran Cendana malam ni , saya ambil awak okay ? " tanya Rayyan...

" Baiklah... Okaylah saya nak melayan budak kecik ni.. nanti kita jumpa malam yer.. Assalamualaikum... " kata Aiesya dengan sopan santunnya...

Sejak bila entah pandai bersopan.. Sejak mengenali Rayyan... Mungkin ....

" Waalaikumsalam... " balas Rayyan...

 Dia hanya tersenyum simpul... Dia masih lagi tak berkesempatan untuk meluahkan isi hatinya itu kepada Aiesya... Mungkin selepas dia menyelesaikan masalah yang dihadapi Aiesya... Ya , pasti !


Bersambung...