\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 20
27 November 2011@4:02 PM
Episod Sebelumnya : Aiesya - Part 19


Selesai sudah urusan dengan adiknya itu , Aiesya bersiap-siap di rumah secepat yang mungkin... Rayyan akan mengambilnya dalam lima minit lagi...

" Ya Allah.. Mana pulak kasut aku ni ? Selalu je hilang sebelah... " kata Aiesya..

" Kak letak merata-rata , memang lah dia hilang... Merajuk dia tahu tak sebab tak jumpa member lagi sebelah... " Alisa menyampuk...

 " Okay , senang cerita pinjam kasut aku dulu. Boleh ? Aku nak cepat ni... " kata Aiesya..

" Ambik lah ! kau yang belikan... Pinjam jela... " jawab Alisa yang memahami kakaknya itu....

 Tiba-tiba dia terdengar hon kereta dari luar rumah... Kelihatan kereta BMW 3series Rayyan di hadapan rumah...

 " Alamak mamat ni dah sampai ! Tepat pada masa ! " kata Aiesya ...

 " Mana ? mana ? tengok sikit hensem tak hensem ? Kot-kot kau boleh kenalkan aku kat dia ke... " Alisa merepek ...

" Kau ni apehal.. Agak-agak la.. Bos aku tu... Memang lah dia tu hensem... tapi dengan kita ni mana dia nak pandang... Kot la.. " jawab Aiesya...

 " Ehh yeke ? Entah-entah dia minat kau dalam diam tak... " kata Alisa...

" Ehh , whatever la ! Aku dah lambat ni , aku pergi dulu ehh ! Nanti kau cakap kat ayah aku keluar dengan bos... Ayah ni asyik tak ada je kat rumah... Okay bye ! " kata Aiesya...

" Yelah-yelah... Babaiii ! " jawab Alisa...

 Aiesya menuruni tangga rumahnya dan bergegas keluar... Aiesya cepat-cepat masuk ke dalam kereta dan sempat membunyikan hon tanda ingin pergi meninggalkan rumah Aiesya... Alisa hanya melambai-lambai dari
tingkap bilik di atas...


Bersambung....