\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



SAMBUNGAN....Cerpen | Benci Tapi Rindu.
12 July 2011@12:13 AM
Assalamualaikum :)  Sambungan cerpen yang lepas . . Sila klik SINI :)




Dalam beberapa minit selepas Sumayyah masuk ke dalam rumah , tiba-tiba ada mesej masuk ke dalam handphonenya ... "Sumayyah ,aku tau kau marah kat aku , esok kalau kau dah sihat , aku belanja kau makan cendol ? nak ? " ( balik-balik cendol . cendol dalam lubang hidung ni sape nak sedut ? ) lalu Sumayyah membalasnya , " Hurmm ... Okay...Insyaallah...." Tettt..tett... mesej masuk lagi... "Okay, camtu laa..sayang kau dunia akhirat...kau kan makwe aku..." "ceitt!! siap kau esok!!!" (haha!sempat lagi kau mesej camtuu ye.. kau tengok je esokk ) desir Sumayyah di dalam hati...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sudah beberapa minit selepas itu , Sumayyah pun tunggu lah tempat yang dijanjikan oleh Aidil... Selang beberpa minit lagi , Aidil muncul dari belakang Sumayyah secara senyap-senyap... "BOMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" " Haaaahhhhhh !!!! mana..mana...mana... Bomm ??? Mana ?? mana ??? " Lalu Aidil pun ketawa mengekek-ngekek .... (kurang asam punya mamat , sebelum aku kenakan dia , dia dah kenekan aku , ceitt ! ) "Ohhh gelak laa..gelakk la lagi , aku suka nii ...Grrrrrr !!!!" kata Sumayyah dengan nada marah... "Ohhh ...hahahahaa.....okay..okay...haha...rileksss laa cinta...ni baru sikit..hakhak..." jawab Aidil dengan selumber.... " Baru sikit kau cakap ?? Maii sini aku nak pulas telinga kauu !!" kata Sumayyah dengan tegas... " Apa pulas-pulas nii , cuba bagi kiss nak laa aku....hikhik" Tak semena-mena muka Sumayyah menjadi merah apabila Aidil cakap macam tu...malu.... "Ehh kau ni...ermmm...aku...aku...Ehh jom kita makan cendol..kau nak belanja aku kan ??" Sumayyah mengubah topik untuk hilangkan perasaan malunya itu... "Okayy jom !!! " Aidil tidak menghiraukan apa yang terjadi , namun di sudut hatinya tersimpan satu perasaan yang aneh tatkala perkataan yang dia terlepas cakap tadi... Tak pernah dia cakap begitu dengan mana-mana perempuan kecuali , ... Sumayyah !




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sedang elok Aidil dan Sumayyah berbual-bual di bawah pokok sambil menikmati cendol Pak Ali , secara tiba-tiba Aidil bertanyakan sesuatu kepada Sumayyah.. , "Sumayyah , aku nak tanya sikit boleh tak ? " tanya Aidil .. "Hurmm.... apa dia ?? tanya jelah macam tak biasa .... " jawab Sumayyah yang kelihatan pelik dengan gelagat Aidil... "Errr...kau nii dah ada girlfriend belum ?? " "Apa punya soalan la kau ni... Dah tentu aku takde girlfriend , sebab aku bukan lesbo ... HAHAHAAHA !!! " gelak Sumayyah dengan pertanyaan merepek dari Aidil ... "Errr ...mentang-mentang aku tanya salah sikit kau gelakkan aku ehh...serius lah , kau ada boyfriend tak ?? " tanya Aidil dengan serius... "Hurmm...sampai sekarang aku ada seorang je boyfriend.. Bapak aku...kenapa ?? " "Ohh yeke ?? maknanya yang lain-lain takdelah ??" "Yerr , mana ada laki lain , kalau tak kau lah orang pertama yang tahu kan?? " tanya Sumayyah .... "Ohh ye tak ye kan ?? HAHA . " "Apsal kau tanya ??? " tanya Sumayyah dengan tak puas hati... "Alaaa ... tanya je takkan tak boleh ?? " Aidil seperti menafikan sesuatu...Tetapi biarlah ia menjadi rahsia hati.... "Mengada-ngada lah kau ni.. Tampar dulu baru nak cakap agaknya..." kata Sumayyah... "Ehh kau nii , makin lama makin kasar pulak...anak dara apa ni??? aku rasa laki lain pun seriau nak dekat dengan kau.. aku je yang boleh tahan..." Kelihatan Sumayyahseperti hendak marah tetapi ayat last yang Aidil sebut tadi benar-benar membuatkan perasaannya bertambah yakin...Kenapa ??? Biarlah ia menjadi rahsia hati... tak habis-habis rahsia hati.... " Ohh yeke kau boleh tahan ?? apa buktinya ??" tanya Sumayyah.. "Err..buktinya aku jela laki yang sanggup berkawan dengan kau...bergurau senda..bertepuk tampar... yang lain ada ?? " jawab Aidil dengan yakin... " Ohh erk?? okayy.. " Sumayyah sudah tidka tahu hendak berkata apa kerana hatinya tiba-tiba menjadi girang... Ya ! kerana Aidil.....




BERSAMBUNG.....