\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Memori Cinta - Part 3
07 October 2011@11:16 PM
Episod sebelumnya - Memori Cinta - Part 2



Masih lagi bermimpi... Qesha sedar , itu semua takkan berulang kembali ... Kisah-kisahnya bersama Zafran  , lelaki yang berjaya mencuit hatinya ketika masih muda... Namun , doa yang di pohon selalu mengiringi perjalanan Zaf yang tiada hentinya ...

" Qesha , ... mari makan nak ... " pelawa Mak Zah ....

" Qesha tak lapar mak , kalau Qesha lapar Qesha makan ... " jawab Qesha ...

 Hampa , sedih dan kecewa masih lagi menghantui dirinya.. Namun perasaan yang tidak berbelah bagi itu juga membuatkan dirinya masih merindui Zaf ... Hanya Zaf.... Mimpinya serta nalurinya masih lagi dalam bayangan silamm.. Beberapa kemudian setelah sedar dari lamunan , lamunan itu bersambung kembali..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" Haii budakk comell !!! "....

 " Zaf ! Apa Zaf buat kat sini ?? tanya Qesha...

" Zaf jalan-jalan sini je ... Ternampak Qesha.." pura-pura untuk menipu Qesha...

Malah panggilan ' awak ' ' saya ' dah hilang serta-merta...Qesha , gadis yang selalu menjadi mangsa sakat Zafran... Padahal Zafran mengekori Qesha dari tadi untuk memberitahu hajatnya itu... Masa ini sahaja yang boleh mempertemukan mereka berdua...  Zafran tiba-tiba ternampak kereta dari arah bertentangan menghampiri dengan laju dan cuba untuk menyelamatkan Qesha..

" Qeshaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!! " lalu menyelamatkan Qesha daripada kemalangan itu...

" Apaaaaa???!!! " Qesha kemudiannya mampu menjerit ketakutan dan membiarkan Zaf menyelamatkannya...

" Astaghfirullah al-azimm.... " mengucap kedua-duanya mereka... tanpa mereka perasan , pelukan mereka itu menjadi pandangan orang ramai , lalu mereka cepat cepat melepaskannya... Mereka kelihatan malu......

" Errr... Aaaaa... Emm.. Zaff , terima kasih ... Sebab selamatkan Qesha.. "

" Ehh takpela .. Dah memang tugas Zaf , jaga Qesha .. " Zaf terlepas cakap... Ehh !!! Maksud Zaf , dah memang Zaf nampak kereta tu nak langgar Qesha , Zaf buat apa yang patut Zaf buat... " Zaf cuba untuk tahan malu..

 " Hehehehee... kelakar lah Zaf ni.. " Qesha tertunduk malu... Buih-buih cinta mereka mula merebak... Perasaan malu mereka turut kelihatan.. Pipi Qesha merah menyala tatkala memandang Zafran ... Mungkin terlalu malu akibat perbuatan tadi , dipeluk Zaf...

"Errr ... Qesha tak apa-apa kan ??"

 "Qesha okayy ..."  Selepas pertanyaan itu , muncul pula pertanyaan lain..

" Qesha... Zaf sebenarnya nak ajak Qesha pergi tengok wayang ... Nak ikut tak ? " Zafran tiba-tiba ada keberanian untuk mengajak Qesha...

" Hurmm ... boleh jugakk ! " Qesha menerima pelawaan Zaf...

 " Terima kasih Qesha.. Nanti Zaf call ye ? Ermm tapi... "

 " Tapi apa ? " tanya Qesha...

 " No telefon takde macam mana nak call ? hehe ... "  tanya Zaf yang kelihatan malu-malu untuk meminta...

"Ouhh ! lupa plak Qesha nak bagi .. Nahh amek business card ni.. ada no telefon Qesha kat situ... Nanti roger okay ? " kata Qesha...

 " Baikkk !!! " jawab Zaf... Begitulah pertemuan kesengajaan mereka buat pertama kalinya...


Bersambung...