\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Memori Cinta - Part 6
10 October 2011@10:28 AM
Episod sebelumnya - Memori Cinta - Part 5



Tiba masa yang dijanjikan , hari yang penuh bermakna bagi mereka berdua ... Dating buat pertama kalinya sebagai pasangan kekasih... Zafran kelihatan gugup lebih dari yang sebelumnya , begitu juga Qesha...

 " Dah siap ? Zaf nak pergi ambil ni ... " tanya Zaf...

 " Sudah... boleh ambil sekarang... " kata Qesha..

 " Baikkk tuan puteri ! " kata Zaf dengan hati yang gembira ... Tak pernah dia merasa segembira itu...

 " Haha, tuan puteri awak jugak kan ? " balas Qesha..

" Sudah semestinya... Okaylah Zaf gerak ye... " kata Zaf yang ingin cepat-cepat berjumpa dengan girlfriendnya itu...


" Baikk... " balas Qesha yang hanya tersenyum simpul...

Sudah lama dia tak merasa cinta seorang lelaki... Kali terakhir , masa di sekolah , namun itu
hanya cinta monyet... Dan dia menganggap ini adalah cinta pertamanya yang serius... Beberapa minit kemudian , Zafran sampai dan menjemput Qesha untuk keluar dating , seperti mana yang dijanjikan semalam... Lokasi yang menjadi pilihan mereka , Alamanda , Putrajaya ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

" Zaf ! Mana Zaf pergi ? Puas Qesha carik ... " tanya Qesha ...

"Opss Sorry Qesha , Zaf pergi toilet kejap ... Buang hajat , hehe ... " jawab Zaf dengan tersengih-sengih ....

 " Ermm takpelah , salah Qesha jugak sebab lalai bila tengok baju-baju tadi tu . hehe ... jom lah kita pergi makan ... " pelawa Qesha ...

" Baru makan nak makan lagi ? besar betul tangki ... " Zaf menyakat ..

 " Erk . Okaylah kita balik jela . Tiba-tiba tak lapar ... " Qesha merajuk ...

" Hahahahahaha .... Baru sakat sikit dah tarik muncung sedepa ... Alololo sayang mucukkk Zaf niii , dah jom.. Sebenarnya Zaf pun tengah lapar ... hehe ..." kata Zaf ..

 " Sampai hati kan main-main kan Qesha ... Mari siniii telingaa tuuu !!! " Qesha bergurau ...

 " Hahaha ... arghh !!!  ye ye .. sakitt tau takk ??! Err ampunnn yaa bukkk ! " Zaf main-main ...

" Errr nak kena lagi ni . dah laa . gaduh-gaduh ni bikin lapar je ... " kata Qesha yang kelaparan ...

" Haa , dasar perut naga memang macam tu ... Hakhak ! " Zaf menyakat lagi ...

 " Zaffffffffffffffffffffffffff !!!!!! " Qesha hanya mampu menjerit apabila Zaf mengatakan dirinya begitu ...

" Haha ! Joke okay .... Dah jom .. " kata Zaf sambil kenyit mata pada Qesha ..

 " kunun hensem laa tu erk ? dah jom ... " jawab Qesha ...

 Zaf hanya mengejek Qesha sambil menunjuk perutnya yang buncit itu tanda menyakat Qesha ... Qesha yang sedar akan hal itu terus mengejar Zaf dan hilang dari pandangan orang-orang ramai yang berada di kompleks membeli belah itu ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sesudah sampai di restoran favourite Qesha , dia memesan makanan dengan banyak , dan Zaf mula memandangnya dengan jelingan..

 " Ni nak makan ke nak melantak ? bayar sendiri... " perli Zaf...

" Erk , nak makan la... Taknak bayar sudah ! " Qesha menjeling Zaf...

" Hishhh ! jeling-jeling.. Kang juling baru tahu... hakhak " Zaf hanya tahu menyakat Qesha je..

Memang ini peluang dia untuk mengenakan Qesha...

 " Juling-juling punnn.. ada jugak orang nak kita niii... " Qesha menjawab dengan muka selumber..

 " Elehh yelahhh... Zaf mengalah.. kang kena baham pulak kejap lagi.. " masih lagi memerli...

 " Sebelum tu baik baham makanan sedap-sedap ni.. hahaha.." Qesha seperti orang kebulur..

 " A'ah , makanlahh sampai buncit.." perli Zaf...

" Jelesss cakap jeles... " Qesha menjawab...

 "Ehh ! sorry nak jeles buatpe ? Bayar sendiri kan ? hakhak... " kata Zaf...

" Err... sayanggg.... " Qesha buat muka manja...

"Apa ? " Zaf jual mahal...

 " Kata tadi nak belanja Qesha ? tak baik tauu mungkir janji.. berdosaa... kata sayang Qesha ? " pandai Qesha mengumpan..

" Sayang ? memang sayang.. Pandai ye budak bulat ni nak mengumpan.. Zaf main-main je , memang Zaf belanja ... Jangan risau , janji Qesha habiskan makanan ni tauuu ??? kalau tak habis tarik balik CINTA kat Qesha.. hakhak " ugut Zaf...

" Ohh main tarik-tarik pulak ye... Okay Qesha habiskan... Qesha kan cintakan Zaf... taknak lah susahkan Zaf... hehe.. " kata Qesha malu malu...

" Yeke ?  " tanya Zaf ...

 " Yelahh.. Zaf pulak ? " Qesha bertanya balik...

" Zaf memang cintakan Qesha ... Zaf cintakan Qesha sampai Zaf mati... " jawapan yang diberi Zaf membuatkan Qesha bertambah-tambah perasaan sayangnya pada Zaf... Namun itulah mereka , dalam gaduh-gaduh , masih ada sifat manja dalam hubungan... Karakter mereka terserlah selepas mereka disahkan bercinta... Itulah cinta .. Mampu mengubah segalanya...


Bersambung....