\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 3
05 November 2011@2:07 AM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 2


Selepas tamat kerja , Aiesya pulang keseorangan tanpa ditemani adiknya... Sedang memasuki ke dalam keretanya , Aiesya dikejutkan dengan panggilan namanya yang di sahut-sahut dari belakang... Aiesya pun menoleh...

 " Syaaa !!! Barang kau tertinggal ni ! " jerit Amran , kawan sekerjanya..

" Ohh Ya Allah , barang aku ! Macam manalah boleh lupa pulak ni ? Terima kasih bro ! Esok jumpa lagi k ? Aku penat lah... Katil dah panggil aku.. " kata Aiesya yang keletihan...

" Ohh alright boss... ! " Amran hanya tersengih melihat Aiesya...

 Beberapa minit kemudian ,Aiesya sampai ke rumah dan disambut oleh ayahnya... Jiran sekeliling memanggil mesranya dengan panggilan Pak Ya... Atau nama panjangnya Zakaria...

 " Sya , baru balik nak ? " tanya ayahnya...

A'ah ayah... Ayah kenapa tak tidur lagi ni ? Ada mimpi buruk ke ? Ke susah nak tidur ? " tanya Aiesya....

 " Ayah tunggu kamu lah Sya... Risau ayah kamu lambat pulang hari ni... Ramai ke orang hari ni ?? Sya taknak ke kerja lain ? Ayah tak nak Sya terlibat dengan maksiat ... Apatah lagi balik sekarang tengah-tengah malam... Ayah mana yang nak anak dia kerja macam ni ? " balas ayahnya dengan panjang lebar...

 " Hmm.. Apa kata ayah tidur je dulu... Kerja boleh tukar esok-esok... " Aiesya sungguh degil...

Dia tak terfikir untuk tukar pekerjaannya kerana diri dia dah sebati dengan dunia hiburan... Hiburan ? Penuh kemaksiatan... Tetapi dia bukanlah mangsa-mangsa yang menjadi hasutan buaya-buaya tembaga... Tidak sesekali..

" Kamu tu fikir baik-baik dulu... Dah besar kan ? Pandailah kamu ye... Kalau jadi apa-apa jangan salahkan ayah sebab tak nasihatkan Aiesya..." kata ayahnya dengan penuh maksud tersirat...

 " Baiklahh.. Dah ayah masuklah tidur... Sya dah penat... Malamm..." kata terakhir Aiesya sebelum masuk
tidur...

Kata-kata ayahnya tadi asyik menjelma di mindanya... Tetapi bantal dan tilam pula menjelma di mindanya sepantas kilat...

 " Ahhh mengantuknyaaa.... " kata Aiesya bermonolog di dalam hati... Lampu semua dah di padam tandanya mimpi mula menjalar di minda...


Bersambung....