\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 4
06 November 2011@12:14 AM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 3


" Sayang , mari lah sini... Tolong bukakkan... " kata Kamalia...

 " Lia , cantiknya lia malam ni... Abang tak tahan.. " kata Shamsul , teman lelakinya...

Perbualan mereka itu didengar Aiesya... Perlahan-lahan Aiesya membuka pintu bilik emaknya... Sungguh tak disangka , emaknya sedang memadu asmara dengan teman lelakinya tanpa pengetahuan sesiapa termasuk ayah... Ayah yang ketika ini sedang bertugas di luar kota selama sebulan... Aiesya hanya melihat kelakuan emaknya yang terkutuk itu... Emaknya kusyuk di perlakukan seperti itu sehingga tidak sedar akan kehadiran Aiesya.. Tetapi , teman lelakinya mulai sedar akan kehadiran Aiesya lalu memberhentikan perbuatan mereka buat seketika... Alisa yang ketika itu sedang bermain dengan anak patungnya di ruang tamu tidak tahu apa-apa yang terjadi...

" Apa kau tengok-tengok ha ?!! " jerit Shamsul pada Aiesya...

Aiesya ketakutan lalu terdiam kaku di situ... Tidak beralih...

" Sayang , pedulikan lah anak I tu.. Dia bukannya tahu apa-apa.. Yang penting kita ,..." sambil membuat isyarat untuk menyambung kelakuan sumbang mereka itu...

 " Kau keluar dari sini ! Aku nak buat projek dengan mak kau... " kata Shamsul seperti tidak sedar diri... Rumah siapa yang dia singgah itu pun masih tidak sedar.. Seolah-olah dia lah ketua keluarga di rumah itu...

" Sya , keluar sekejap ye.. Mak ada kerja ni... Okay ?? " kata Kamalia kepada anaknya , Aiesya...

 Sambil menolak anaknya keluar dari biliknya... Aiesya tahu apa yang berlaku... Bukan sekali dua emaknya melakukan perkara itu tatapi setiap kali ayahnya ada kerja di luar kota , pasti kehadiran lelaki dayus itu di rumah ini semakin kerap dikunjungi... Shamsul , merupakan teman lelaki Kamalia sejak dari sekolah lagi.. Perkahwinan Kamalia dan Zakaria merupakan perkahwinan yang dirancang kedua-dua belah keluarga... Aiesya dikejutkan dari mimpi buruk ...

 " Astaghfirullah al-azim... Tak guna punya perempuan ! Sampai bila-bila pun aku takkan maafkan kau ! " bentaknya di dalam hati... Perkara yang dilihatnya itu sudah bertahun-tahun yang lalu , tetapi masih terbawa-bawa di dalam mimpi... Sesungguhnya dia benci orang yang bergelar emak !


Bersambung...