\
Cik Pipi Tembam





profile chat entries credits +follow home



Aiesya - Part 5
07 November 2011@8:57 PM
Episod sebelumnya : Aiesya - Part 4


Tamat sudah cuti Rayyan selama seminggu... Dia sibuk mengemas pakaiannya yang berterabur di sana sini... Perkara itu disedari Mak Pah yang kebetulan sedang lalu di depan bilik anaknya... Lalu menyapa anaknya itu...

 " A'an , banyaknya baju kamu ni ! Kamu ni bawak baju macam nak pindah sini pulak... Nak pindah nanti bawak bini kamu sekali ye?? " usik Mak Pah...

Dia rindu untuk mengusik anaknya itu kerana dah berbulan-bulan tidak bertemu tetapi bila bertemu , begini lah jadinya... Sekali sekala..

 " Ish mak ni , tak habis-habis nak suruh bawak balik bini... Apa kata mak je kahwin lagi ? Tak ada lah sunyi... " giliran Rayyan pula mengusik emaknya itu...

Emaknya menjadi balu sejak 10 tahun yang lalu.... Ketika Rayyan berumur 17 tahun... Sekarang umurnya dah meningkat 27 tahun... Anak bujangnya itu sangat mementingkan emaknya sehingga membenarkan emaknya berkahwin lagi...

 " Selisih la malaikat 44... Mak ni dah tua ... Siapa je yang nak mak ni ? " Mak Pah tersenyum-senyum...

 " Yeke ? bukan Pak Haji sebelah rumah kita tu suka mak ke ? hahahaha... Mak yang jual mahal kot ! " kata Rayyan lagi...

 " Hahaha... Mak taknak lah orang tua tu , kedekut taik hidung masin.. ! Kerjanya asyik mencuci vespa je.. "kata Mak Pah ....

 " Oh yeke ? Haha.. Mak single lagi best kan ? Mak tunggu je la A'an bawak balik bini A'an...Tapi 2 3 tahun akan datang la ... Boleh ke ? " tanya Rayyan ...

 " Kalau ada jodoh tak ke mana A'an... Mak tunggu jela... Mak pun teringin nak timang cucu macam orang lain... Eh ! Cepat kemas , kang bertolak malam-malam tak elok , risau mak ... Kalau dekat dengan
KL tu takpe jugak... Lekas nak ! " kata Mak Pah menyedarkan Rayyan ...

 " Eh yelah... Okay ! " Rayyan mempercepatkan kerjanya mengemas baju-bajunya itu... Ternyata baju jenama Padini dan Soda yang menjadi pilihan anak muda ini... Rayyan bertolak sejam awal dari sepatutnya kerana
emaknya risau keadaan anaknya itu... Selama beberapa jam dalam perjalanan ke KL , Rayyan selamat sampai di rumah dengan selamat....


Bersambung...